Koľko zaplatíte za kvalitné SEO texty

Cena SEO optimalizácie Seolight je veľmi rozdielna. Niekto za ňu zaplatí stovku mesačne, iný tisícku mesačne. Aspektov, ktoré na cenu vplývajú je naozaj veľa. Ja by som sa však chcel zamerať na jeden konkrétny, a to na ceny SEO textov. Tie sú totiž veľmi významnou súčasťou SEO optimalizácie, teda výrazne ovplyvňujú aj jej konečnú sumu.
Muž v modrých okuliaroch a v modrom tričku pozerá dohora

Kvalitný verzus nekvalitný text

Kým sa dostanem ku konkrétnym, respektíve aspoň približným, cenám SEO textov, je potrebné rozlíšiť tie kvalitné od tých nekvalitných. Za mňa, by mal kvalitný SO text obsahovať tieto veci:

  • Neobsahuje gramatické chyby.Nejaká tá nesprávne použitá čiarka sa odpustiť dá, no do očí bijúce preklepy a chyb, nepochybne nie.
  • Je vymakaný po štylistickej stránke.žiadny slovný balast a množstvo prázdnych slov okolo toho podstatného.
  • Je obsahovo zaujímavý.Mal by prinášať reálne informácie o danej cene, nie prázdne slová, ktoré nedávajú zmysel. Koho zaujíma to, čo už dávno vie?
  • Má pútavý titulok a je spracovaný kreatívne.
  • Je optimalizovaný!Mám na mysli napríklad kľúčové slová v nadpisoch a ich správne používanie, vhodné spätné odkazy, ktoré v texte nekričia a tak ďalej.

K nekvalitným textom vám poviem asi toľko, že nemusíte byť géniom, slovenčinárom a spisovateľom v jednej osobe, ale ak po prečítaní článku netušíte o čom vlastne bol, všimnete si chyba a jednoducho sa vám výsledok nepáči, asi nepôjde o kvalitný text, za ktorý sa oplatí platiť veľké peniaze.
Človek ťuká do bielej klávesnice

Koľko teda stoja?

Cez agentúru počítajte s cenou okolo desiatich až dvadsiatich eur za jednu normostranu. V takomto prípade musí zarobiť agentúra aj samotný copywriter, takže cena je logicky vyššia. Ak si nájdete nejakého šikovného človiečika, ktorý nepracuje pre agentúru, ale sám pre seba, tak pomerne dobrý SEO text môžete kúpiť od takých piatich do takých desiatich eur za normostranu.